If this is your first visit, be sure to
check out the FAQ by clicking the
link above. You may have to register
before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages,
select the forum that you want to visit from the selection below.
Момчета, преди да пишете, първо почетете малко. Аз се забавлявам, когато се мъчат да ми обясняват, разлика между дизел и бензин. Без да знаят, за какво говорят. Бензиновия двигател има големи топлинни загуби, поради начина си на работа. И за това, има ниско КПД. Дизелака е с по-високо КПД, пак поради начина си на работа, коренно различен от бензиновия. Топлинните загуби (научете какво е това) са по-малки. Което се отразява и в по-трудното загряване. И двата са с вътрешно горене, ама различен метод.
Бензиновия двигател има експлозия в цилиндрите. Дизеловия горене. Това ви е домашното, да го научите.
Трябвало е повечко да внимаваш в часовете по физика. Сега нямаше да пишеш глупости по форумите.
Това не те ли кефи, при единия има експлозия при другия горене
В пост № 30 по темата, човекът е написал:
"На 1500 оборота има 248Nm. Това е повече от бензинките, в максималните им обороти. Значи не би трябвало, да губи мощност. Камо ли да гасне, при тръгване от наклон.
Иди на качествена диагностика."
от което става ясно, че хал хабер си няма от това що е мощност и що е въртящ момент.
77 поста по-късно пише:
"Научете какво е конски сили и въртящ момент. Щото не правите разлика."
демек - вече е разбрал и умело борави с понятията и дори е станал експерт в областта.
Значи на бензинката кат и сипнем едни 30% нафта в горивото ще загрява по-бавно,хем по ефтино,хем нема хабим перката.а и ще да смазва помпата и инжекторите.
@sollider - На втора като дам газ до долу директно обортомера заспива на около 5000 и малко оборота за няколко секунди, такъв ни е асфалта в града. Иначе до 4500 най-много има файда да я цедиш, като съм гледал дино графики на чипосан дизел с фабрична турбина.
@ecotronic Всеки си има предпочитания, но ако караш колата от подписа 2.0 ТС в 166.. то това си е чист мазохизъм поне за мен. По тая причина не си търсих GT 1.8 TS, а 2.0 JTS не го броя като вариант. Не пришпорвам колата често, но обичам като й дам зор да има нещо да те блъсне в седалката.
@Ghostface86 Влез и виж снимките на дино графики в темата и ще видиш как има печки, които държат конете си до 5200-5300 оборота.
Не съм начетен в никакъв случай, просто давам мое мнение от наблюдения от форума и други сайтове.
Значи на бензинката кат и сипнем едни 30% нафта в горивото ще загрява по-бавно,хем по ефтино,хем нема хабим перката.а и ще да смазва помпата и инжекторите.
+1Недей бе колега,ти да не си от Габрово?Казват ,че в небето има 39 000 самолета.Представяте ли си,ако дори и половината са дизелови?
@scuderia сигурно има дизелаци, дето и над 5000 оборота държат конските сили. Ако е с чип, тунингована или така е направена. В конкретния случай, стокова Алфа, след 4000 оборота няма смисъл да я натискаш. Няма да върви повече и ще станеш като другите тук. Да се вайкат защо дизелака им не вървял. Щото идея си нямат, какво е дизелов двигател и какво бензинов. Ама са със самочувствие.
Вечният спор бензин дизел Да споделя и моите знания отпреди 15 год в механото Дизеловият мотор е с по голямо КПД Това е така научно защото с обем гориво дава работа на колелата по голяма от бензиновия ДВГ По елементарно обосновано е теглото на горивото Дизела е по тежък и има повече калории Всички знаем че бензина бяга а дизела тегли но ако говорим за КПД дизела е Вижте разхода на двата мотора при еднакви условия От там нататък всеки мотор си има предимства и недостатъци
Да допълня колега. Бензиновия двигател, има топлинни загуби, поради начина си на изгаряне на горивото. И тия топлинни загуби, не се оправят със завиване на мотора с одеало. Една част от енергията отделена при изгарянето, отива в топлина. Защото въздух-бензин-искра, води до експлозия. Това се случва и в цилиндъра, но в много малки мащаби. При тази експлозия, се изгаря горивото. Но много неефективно и се губи много енергия.
При дизела, изгарянето е много по-плавно, така да се каже. Тук експлозия няма, а имаме запалване. Особено при комън рейл системата, дето се впръсква многократно дизелово гориво. Това води до по-малки топлинни загуби и по-високо КПД. И тъй като пак някой ще скочи, чел недочел, нека се запознае, с особеностите на бензина и дизела и начина им на горене.
Както сам каза, всеки двигател си има особености. И трябва да се възползваш от тях, за да имаш максималните възможности.
Стандартен дизелов двигател на Алфа 147 и не само, не го държиш до 4000 оборота. Няма смисъл. Да го караш все едно е бензин, говори че нямаш понятие от нещата.
Колкото до това, дали дизела не става за бягане, в Льо Ман, Ауди късаха всички. С техния дизелак.
Comment